Terms & Conditions

Algemene Voorwaarden RPA Masters

Geldig vanaf 1 januari 2025

RPA Masters B.V.

Wisselwerking 32
1112 XP Diemen
Nederland

1. Algemeen (dienstverlening)

  1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle aanbiedingen, offertes, opdrachtbevestigingen, licentieorders en (dienstverlenings-)overeenkomsten tussen RPA Masters enerzijds en Opdrachtgever respectievelijk zijn rechtsopvolger(s) anderzijds;
  2. De in lid 1.1 genoemde overeenkomsten kunnen betrekking hebben op alle door RPA Masters geleverde diensten, waaronder advisering, audits, projectmanagement, ontwikkeling en beheer van automatiseringsoplossingen en training;
  3. Deze algemene voorwaarden hebben géén betrekking op de levering door RPA Masters van licenties van software van derde partijen, waarvoor RPA Masters als wederverkoper (of ‘reseller’) acteert.

2. Grondslag offertes

  1. Offertes van RPA Masters zijn gebaseerd op de informatie die door Opdrachtgever is verstrekt. Opdrachtgever staat ervoor in dat hij naar beste weten daarbij alle essentiële informatie, die relevant is voor de offerte, heeft verstrekt. RPA Masters zal de door hem te verrichten diensten naar beste inzicht en vermogen, en overeenkomstig de eisen van goed vakmanschap uitvoeren;
  2. De opdracht heeft, indien niet expliciet anders overeengekomen, het karakter van een ‘inspanningsverplichting’, omdat RPA Masters niet alle middelen en/of het vereiste mandaat ter beschikking heeft om het beoogde resultaat te kunnen garanderen.

3. Ter beschikking stellen van informatie, medewerkers en faciliteiten door Opdrachtgever

  1. Om de uitvoering van de opdracht goed en zoveel mogelijk volgens tijdschema te laten verlopen, verstrekt Opdrachtgever tijdig alle documenten, gegevens, informatie en toegang tot bedrijfssystemen en -applicaties die RPA Masters nodig heeft om de opdracht uit te kunnen voeren. Tevens zorgt Opdrachtgever voor voldoende en tijdige beschikbaarheid van eigen medewerkers, voor zover deze voor de uitvoering van de opdracht benodigd zijn;
  2. Als RPA Masters hiertoe een verzoek indient, verschaft Opdrachtgever aan medewerkers van RPA Masters op zijn locatie kosteloos een werkruimte met internetaansluiting en aansluiting op bedrijfssystemen en -applicaties, die voor het verrichten van de werkzaamheden noodzakelijk zijn.

4. Samenstelling projectteam en eventuele tussentijdse wijzigingen

  1. Een in de offerte genoemde teamsamenstelling aan de kant van RPA Masters is altijd onder voorbehoud. Indien in de offerte medewerkers zijn opgenomen, is het streven om de genoemde medewerkers in te zetten, onder voorbehoud van de actuele beschikbaarheid van de betreffende medewerkers op het moment dat formele goedkeuring voor de opdracht is verkregen en de projectplanning wordt gemaakt. Indien de genoemde medewerkers alsdan niet (meer) beschikbaar zijn, streeft RPA Masters ernaar om deze te vervangen door medewerkers van hetzelfde ervarings- en functieniveau;
  2. RPA Masters kan na overleg met Opdrachtgever de samenstelling van het projectteam tussentijds wijzigen, indien het meent dat dit voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijk is. Deze wijziging zal de kwaliteit van de te verrichten diensten niet verminderen, noch de continuïteit van de opdracht ongunstig beïnvloeden. Een wijziging van het team kan ook op verzoek van Opdrachtgever in overleg met RPA Masters plaatsvinden.

5. Uurtarieven, reiskosten en overige kosten voor de opdracht

  1. De werkzaamheden worden in overleg uitgevoerd bij Opdrachtgever op locatie of op afstand, tenzij anders is afgesproken. Bij werkzaamheden op locatie van Opdrachtgever worden reiskosten doorbelast op basis van het afgesproken tarief per daadwerkelijk gereden kilometer, gerekend vanaf het kantoor van RPA Masters (Nieuwe Straat 10, 1234 AB Amsterdam) tot de werklocatie;
  2. De gehanteerde tarieven in de offerte of (dienstverlenings-)overeenkomst zijn exclusief 21% BTW en inclusief eventuele kosten zoals secretariaatskosten, verblijfkosten en andere aan de opdracht gerelateerde kosten, tenzij anders is weergegeven.

6. Wijziging van uurtarief bij promotie

  1. Indien een RPA Masters-medewerker gedurende de looptijd van een opdracht promotie maakt naar een hoger functieniveau, heeft RPA Masters het recht om het uurtarief voor deze medewerker aan te passen conform het nieuwe functieniveau;
  2. Een dergelijke aanpassing is uitsluitend mogelijk per 1 januari of per 1 juli. Op verzoek van Opdrachtgever zal RPA Masters indien nodig een vervangende medewerker met het oorspronkelijk afgesproken functieniveau voorstellen.

7. Jaarlijkse aanpassing en indexering van tarieven

  1. RPA Masters past de tarieven voor zijn dienstverlening jaarlijks op 1 januari aan. RPA Masters hanteert de nieuw vastgestelde tarieven voor alle na 1 januari nieuw af te sluiten overeenkomsten;
  2. Voor bestaande overeenkomsten die worden gecontinueerd c.q. (automatisch) verlengd per 1 januari, geldt dat RPA Masters het recht heeft om de geldende tarieven per die datum te indexeren op basis van de Jaarmutatie eigendoms volgens de tabel CBS Consumenten Prijs Index (www.cbs.nl), reeks alle huishoudens’. Hierbij wordt het maandcijfer van de voorgaande maand juli gehanteerd, waarbij het indexcijfer van 2015 is gesteld op 100;
  3. RPA Masters zal Opdrachtgever hierover tijdig informeren.

8. Uitvoering projectinzet op regiebasis en maximumbudget

  1. Indien de opdracht conform offerte wordt uitgevoerd op regiebasis, zal RPA Masters maandelijks achteraf factureren op basis van de werkelijk geleverde inzet. Wel geraamde maar niet bestede inzet zal niet in rekening worden gebracht;
  2. Indien sprake is van ‘geplande inzet’ zoals bedoeld in artikel 9, komt de te factureren geleverde inzet in beginsel altijd overeen met de geplande inzet, tenzij sprake is van uitzonderingen zoals bedoeld in artikel 9.5;
  3. Indien in de offerte een begroting van de kosten is opgenomen, zal deze worden beschouwd als een maximumbudget. Het begrote bedrag zal niet worden overschreden zonder expliciete toestemming vooraf van Opdrachtgever;
  4. Bij de factuur ontvangt Opdrachtgever een specificatie van de werkelijk bestede uren per ingezette medewerker.

9. ‘Vaste/geplande inzet’

Indien RPA Masters en Opdrachtgever voor de inzet van één of meer medewerkers in de opdracht ‘vaste/geplande inzet’ in combinatie met de bijbehorende tariefkorting zijn overeengekomen, is het volgende van toepassing:

  1. Van ‘vaste/geplande inzet’ is sprake indien de inzet van de betreffende medewerker(s) is overeengekomen voor tenminste 2 vaste dagen per week voor de overeengekomen aaneengesloten periode, waarbij in onderling overleg is bepaald op welke vaste weekdagen de inzet van de medewerker zal worden geleverd;
  2. Opdrachtgever garandeert dat de ‘vaste/geplande inzet’ wordt afgenomen. Indien deze inzet onvoorzien niet wordt c.q. kan worden afgenomen – behoudens in bijzondere omstandigheden zoals bij afwezigheid van de betreffende medewerker door ziekte, opleiding of vakantie – wordt de inzet voor de betreffende periode in rekening gebracht tegen het voor de betreffende medewerker overeengekomen tarief;
  3. Opdrachtgever heeft het recht en de mogelijkheid om de ‘vaste/geplande inzet’ per medewerker tussentijds te verminderen of te beëindigen per de eerste dag van een nieuwe kalendermaand. De aankondigingstermijn hiervoor is minimaal vier weken voorafgaand aan het moment waarop de wijziging dient in te gaan. Opdrachtgever dient de opdrachtleider van RPA Masters hierover schriftelijk c.q. per e-mail te informeren;
  4. RPA Masters garandeert de beschikbaarheid van de betreffende medewerker(s) voor de ‘vaste/geplande inzet’ op de afgesproken weekdagen. Indien een betreffende medewerker incidenteel niet op een geplande dag inzetbaar is, wordt in overleg Opdrachtgever bepaald of de inzet ingehaald kan worden;
  5. Indien een medewerker door onvoorziene omstandigheden voor een periode langer dan 4 weken niet beschikbaar is, verplicht RPA Masters zich om op zo kort mogelijke termijn, maar uiterlijk binnen één maand, een passende vervanging voor te stellen;
  6. Indien tussentijds geen wijzigingen in de inzet worden overeengekomen, wordt deze inzet maandelijks stilzwijgend steeds met één maand verlengd;
  7. De afgesproken tariefkorting behorende bij de ‘vaste/geplande inzet’ komt te vervallen indien deze inzet tussentijds op verzoek van Opdrachtgever structureel lager is geworden dan de minimale inzet van 2 vaste dagen per week.